![]() |
||||||
1957 Chevrolet 2 dørs sedan Two-Ten | ![]() |
|||||
Kato Klevengen syntes blodtrimma Volvoer og Escorter var tøft, men etter at han så bildet av den helsorte `57 Chevyen du ser her så var det ikke bare en bil han skulle ha, men to! For øvrig kjøpt av Techline begge to. Den andre er en One-Fifty 2-dørs sedan og blir prosjekt nr. 2 med flammer slik som den du ser på den første siden til til Techlines webside. Tilbake til Two-Ten`en: Bilen var et vrak av en gammel norsk bil du sikkert har sett tidligere, med flippfront, skyvevinduer og Amazon hjulbuer bak. Bilen var totalvraket, forlatt av eieren og kjørt til et huggeri i NordNorge der de synes dette bare var noe drit. Der lettet de bilen med kjetting i døråpningene og hoppet ned taket, for dette var jo bare å hugge opp selvfølgelig. Heldigvis skjønte noen bedre og bilen havnet her, og det var ikke så mange som var lysten på dette prosjektet. Kato imidlertid så ikke så strengt på dette og bilen ble betalt med en byttejobb. Nye dører og bakskjerm på høyre side bak ble skaffet og bilen måtte jekkes i alle retninger, og ikke en del på bilen var uskadet. Det var ikke noe rust, men tidligere ombygningsjobb fra å bygge bilen om fra 4 dørs til 2 dørs var ikke noe å skryte av. Alt dette ble omgjort og B-stolpen som var feil bredde etter denne ombygningen ble gjort som original. Nå ser bilen ut som den skal gjøre og alle tidligere modifiseringer er gjort om. Bilen har nå originalt utseende på taklinjer, hjulbuer, vinduer, original front etc. Bilen blir British Racing Green Metalikk og alt blir lakkert unntatt listverket på siden og 18" Budnik Dished Mercury felgene. Kato er veldig pirkete og støtfangere, døråpninger osv. er snittet opp for perfekt passform, bilen blir mer strøken i karosseri og lakk enn det du har sett på lenge, garantert! Den har 350 motor og 4 trinns manuell girkasse. Techline har montert 2" dropspindler og skiver, 1" dropfjærer foran, overhalt forstillingen og mont. stab.stag både foran og bak. Vi har også montert 10 bolt bakaksel med diff.brems og montert K-link stag for å stabilisere akselen alle veier, samt 3" senkeklosser. Det er også montert 605 servosnekke, korte headers og vi har levert alle andre restaurerings delene til bilen. Vi legger også opp et nytt elektrisk anlegg og sørger for å få bilen til å fungere som den skal når den er ferdig. Siden Kato har en bil til så er denne muligens til salgs etter hvert. Han bruker nok bilen sommeren 2003, så får vi se. Er du inntressert i bilen så kan du kontakte Techline, men bilen blir dyrere (og finere) enn snittet på 57 Chevy`er. |
||||||